Bloggen blogg muthafuckas !!!


Fula Räliga Antidemokrater

FRA-lagen är ett faktum. Liberalerna svek sig själva och oss alla. Lekte lite hastigt med tanken att faktiskt flytta från landet. Men jag har mitt liv här och är alldeles för bekväm för att börja om någon annanstans. Men fy fan vad otäckt jag tycker det här är. Jag kommer definitivt att läsa på om kryptering av text- och ljudkommunikation och kanske köpa mig en VPN-tunnel för att kunna surfa oavlyssnat.

Men samtidigt så drar jag ju på mig FRA:s uppmärksamhet ju mer jag försöker skydda och värja mig från den AV STATEN SANKTIONERADE AVLYSSNINGEN AV MITT LIV. Ja, en stor del av mitt (liksom många andras) LIV filtreras delvis via optiska fibrer. När en liten felsurfning på det stora internetet kan väcka den stora avlyssningsmaskinen till liv så kommer iaf jag att ägna mig åt lite självcensur på nätet.
– Nästa gång jag hör talas om ett företag/fenomen/uttryck som jag inte känner till, vågar jag googla det?
– Nästa gång jag är nyfiken på vem som är upphovsman till ett visst citat, vågar jag googla det?
– Nästa gång jag ser en länk som jag gissar leder till något spännande, vågar jag chansklicka på den?

Ytterligare ett exempel: Säg att jag engagerar mig i en dagsaktuell fråga och skriver en del inlägg på forum och bloggar. Hur kan jag veta att den dagsaktuella frågan inte kommer att utvecklas till något stort och jättekontroversiellt sex månader från nu? Hur kan jag veta att ingen i den grupp av människor som har engagerat sig i denna fråga börjar argumentera och agera på ett radikalt, kanske terroristliknande, sätt sex månader från nu? Om så sker så rotar FRA givetvis fram all gammal lagrad internettrafik som rör denna fråga och vips så har även jag klumpats samman med terrorism och kommer garanterat att få all min telefon-, mail- och internettrafik granskad i realtid.

TANKEBROTT TANKEBROTT TANKEBROTT !!!!!!

En ENDA människa förtjänar iaf en liten liten klapp i ryggen och det är folkpartisten Camilla Lindberg. Hon var den enda borgerliga riksdagsledamoten som vågade följa sitt hjärta och sin hjärna och faktiskt rösta NEJ. Nu hjälpte det ju föga men betyget blir ändå 4½ getingar för visat civilkurage.

Vill någon läsa mer så är Oscar Swartz alltid läsvärd:
Brännpunkt SVD
Oscars blogg

Ta det nu lugnt där ute i internetland. Träd försiktigt och vakta ryggen.
Ni är övervakade.

SvD, DN, SDS, ABSvD2 , SvD3, SvD4 DN2, DN3, DN4, DN5, – SDS2, SDS3, SDS4, SDS5

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Utmärkt att FRA-lagen röstades igenom!

Reaktionen har varit fullkomligt hysterisk.

Det är ett vitalt säkerhetsintresse för Sverige att vi har koll på datatrafiken som går genom svenska kablar. Där kommer det mesta från det osäkra Ryssland.

Fatta fehelvete att FRA har ANNAT för sig än att spionera på erat barnporrsamlande eller vafaan det nu är som är så viktigt att hålla hemligt.

– Peter Ingestad, Solna

Kommentar av Peter Ingestad

Flagga på halv stång i midsommar!

Visa under vår mest nationalromantiska helg, vad som är viktigast i ett frihetligt Sverige!

Hala ner flaggan på halvstång och visa din sorg och ditt missnöje över vad vi just förlorat!

Kommentar av Friheten

Peter i Solna:
Det är nog snarare just barnporrsamlarna som tjänar mest på detta. När det blir standard för svensson att kryptera och sopa igen spåren efter sig på internet så får även de skumma typerna en gratis lektion i den konsten. Det vill säga de som inte redan visste hur de skulle gömma sig.

Kommentar av andie

[…] El Rubio talar, Besökaren 2.0, Röd Libertarian, fristedt.org, Nils blogg, rough.surface, Bloggen blogg muthafuckas!, Knapsu bloggar, jonas – en annan tid, Kattkorgen #3, Johan Ronström, Loci.se, Conjoiner, […]

Pingback av Feghet, hyckleri och svek rättfärdigar inte hot « WitchBitch

I Österrike har personer nyligen gripits av polisen och häktats. För en del av de anklagade är det enda ”brottet” att de använt just kryptering och uppmanat andra att också göra det. Gripandena var en stor polisinsats med dragna vapen och insparkade dörrar, som gjordes med anklagelsen ”bildande av kriminell organisation”. Denna lag stiftades för att komma till bukt med organiserad kriminell maffiaverksamhet. De man slagit till mot nu är dock ingen maffia, utan ledande personer i den österrikiska djurrätts/djurskyddsrörelsen. Man har slagit till mot både kontor och engagerade medlemmar. Massvis med datorer, alla medlemsregister och kampanjmaterial har tagits så att deras fullt lagliga arbete inte kan fortlöpa. Myndigheterna försöker såklart rättfärdiga sitt beteende med att anklaga de gripna för diverse olagliga aktioner som djurrättsaktivister gjort. Men inga bevis har lagts fram för att de gripna (nu häktade en månad) skulle ha utfört dessa. Snarare är det väldigt framgångsrika kampanjer mot pälsfarmar/affärer etc som ses som en nagel i ögat på politiker och näringsliv. Detta har så klart relevans även för svenskar och koppling till FRA-debatten. Österrike har samma skimmer över sig som ett demokratiskt land som Sverige, men det har nu kommit fram att man övervakat mail och telefonsamtal i år, utan att få fram ett enda bevis (att avlyssna mail tycks också ha varit förbjudet enligt österrikisk lag), personer har blivit spårade via sina mobiltelefoner på ett väldigt precist avstånd (bara några meter), man misstänkliggörs (och häktas) för att man förordat kryptering, och polisen har även använt intima och personliga detaljer från privatlivet (som man avlyssnat sig till) mot de gripna. Amnesty och Miljöpartiet (även i Sverige) har kritiserat polisen och de ansvariga politikerna. Om detta kan hända i Österrike, så finns det som jag ser det inget som skulle visa på att Sverige är ett dugg bättre. Speciellt inte om man ser till senaste tidens debatt kring FRA-lagen. En sammanfattning om läget i Österrike finns på http://www.vgt.at/presse/news/2008/news20080621_en.php . En översikt över polisens övergrepp på http://www.vgt.at/presse/news/2008/news20080621_1_en.php .

Kommentar av Kristofer

[…] Fula Räliga Antidemokrater […]

Pingback av Från FRA till PKU « Bloggen blogg muthafuckas !!!




Kommentera

