Bloggen blogg muthafuckas !!!


Lösa slag ÄR misshandel!
onsdag, 14 november, 2007, 04:29
Filed under: Politik, Samhälle | Etiketter: ,

Vad är nu detta för trams?!? Slå lagom hårt och långsamt så är det ok?? Ja, enligt domen i Ystads tingsrätt så är det tydligen så.

Tillåt mig protestera! NEJ, den fysiska smärtan har INGENTING med saken att göra. KRÄNKNINGEN är det som skadar, ordentligt. Att bli kränkt och illa behandlad med eller utan inslag av våld skadar ALLTID psyket och leder oftast till någon form av skadligt beteende hos barnet. Det här var något vi hade klurat ut redan 1979 när aga förbjöds.

Varför börja luckra upp en fin och fungerande lag? Är det den gamla synen på barn som går igen, att de bara är halva människor och nog egentligen inte förstår så jäkla mycket? Barn blir ofrånkomligen vuxna någon gång och det finns redan tillräckligt många uppfuckade vuxna i samhället som beter sig illa mot andra och/eller sig själva.

Nä, nu överklagar vi detta så att hovrätten kan återställa ordningen. Skäms Ystads tingsrätt!

SDS SvD I DN

Läs även andra bloggares åsikter om ,

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det du skriver var precis min spontana reaktion när jag läste artikeln. Visst måste det finnas fler som vi?

Kommentar av Lisa

Håller helt med dej.
Jag agdes själv på stjärten av min Pappa tils jag var 14 år gammal och det är inte smärtan som är det som sitter kvar utan kränkningen.

Praktiseringen av lagen moste bli bätre!
Det viktigaste är ju at skydda barnen mot kränkande behandling.

Kommentar av John

Av rubriken trodde jag först det var koranen och islam du kritiserade…

Kommentar av marc




Kommentera

